کاشت حلزون گوش یا سمعک شنوایی نامرئی

درحال بارگذاری...

کاشت حلزون گوش یا سمعک شنوایی نامرئی

می توان گفت از بهترین و بزرگترین ابداعات در قرن بیستم کاشت حلزون گوش برای درمان ناشنوایی بوده است. کاشت حلزون شنوایی را می توان برای کودکان و بزرگسالان، درمحدوده شنوایی شدید و عمیق انجام داد. و به نتایج بسیار خوبی در شنوایی رسید. تا قبل از قرن بیستم و ابداع حلزون، راه های نه چندان جالبی مثل لب خوانی، زبان اشاره، وسایل کمک لامسه ای و تقویت کننده ها برای درمان افراد ناشنوا استفاده می شد. که زیاد موفق نبودند و اطلاعات شنوایی خیلی کمی را برای فرد به وجود می آوردند.

برای برخی افراد که بنا به دلایلی نمی تواند از سمعک استفاده کنند، پروتز حلزون شنوایی ساخته شده است. حلزون شنوایی یک وسیله الکترونیکی است؛ که صوت های گفتاری بین محدوده فرکانسی ۶۰۰۰ – ۱۰۰هرتز را با شدت حدودی ۲۰-۴۰ dB شناسایی و دریافت می کند. با استفاده از حلزون شنوایی تا حد زیادی مشکلات افرادی که از کم شنوایی شدید و عمیق رنج می برند، و بخاطر محدودیت های سمعک نمی توانند صوت های با فرکانس بالا را دریافت کنند، حل شد. این تکنولوژی توانست روند زندگی افراد ناشنوا را بسیار بهبود ببخشد، ارتباط اجتماعی آنها را بیشتر کند؛ و بخاطر توانایی های زبان دریافتی بیانی به تحصیلات آکادمیک خوبی دست پیدا کنند.

امروزه حتی کودکانی که از پروتز کاشت حلزون استفاده می کنند،  بعد از دوره آموزشی توانبخشی و تربیت شنوایی، تا حد بسیار زیادی با کودکان شنوای هم سن خود برابری می کنند. در فیلم ارائه شده افرادی را مشاهده می کنید که برای اولین بار می­توانند بشنوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Hide picture